VÄGEN TILL EN BRÖSTFÖRMINSKNING

Jag är otroligt nöjd med min bröstförminskning! Så gjorde jag:


  • Ringde vårdcentralen, förklarade mitt problem och fick en tid.
  • Träffade en läkare på vårdcentralen som gjorde en första bedömning.
  • Fick en remiss till plastikkururgin och fick träffa en läkare för en andra och sista bedömning.


Egentligen är det bara dessa steg man går igenom om man vill få bröstförminskningen betald av landstinget.
Jag tror de bedömmer från person till person men det är viktigt att man har BMI 19-25.
Detta kan säkert variera mycket från landsting till landsting men när jag gjorde detta i Stockholm kändes det som att har man problem och har ett BMI som är 19-25 så ska det inte vara några problem att få den betald.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0